Mon- Fri 10:00 - 18:00
Sat-Sun Closed
Address
Tigran Mets 3, Yerevan, Armenia
 

مهاجرت به سنگاپور

سنگاپور کوچکترین کشور در منطقه جنوب شرقی آسیا و یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. در نگاه اول، مهاجرت به سنگاپور 5.6 میلیون نفری که منابع طبیعی بسیار کمی دارد و از این نظر بسیار فقیر محسوب می شود، کم طرفدار به چشم می آید. ولی با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصی که این کشور دارد، که باعث شده است به یکی از چهار مرکز تجاری و بنادر مهم جهان تبدیل شود، و همچنین گسترش تجارت و اقتصاد در سنگاپور و رواج زبان انگلیسی در آن، به این موضوع پی می بریم که بسیاری از افراد به دنبال راهی برای مهاجرت و اخذ اقامت سنگاپور هستند.
سنگاپور یکی از کشور های بسیار کوچک آسیایی است که همانند همسایگان خود در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است. این پیشرفت ها سنگاپور را به یکی از قطب های تجارت دریایی تبدیل کرده است. تا جایی که سالیانه به طور میانگین 15 الی 17 میلیون نفر گردشگر و بازدید کننده وارد این کشور می شوند. همین امر باعث می شود تا موضوعاتی مانند مهاجرت به سنگاپور ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول سازد. در سنگاپور نیز همانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان، شش روش اصلی تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری برای مهاجرت و کسب اقامت وجود دارد. بر همین اساس در ادامه به بررسی این شش روش اصلی می پردازیم. ولی به طور کلی با توجه به بالا بودن هزینه های زندگی در سنگاپور و همچنین شرایط خاصی که در قوانین اقامتی کشور سنگاپور وجود دارد، پیشنهاد ما به شما کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و یا سوئیس می باشد.

مهاجرت کاری به سنگاپور

برای مهاجرت به سنگاپور از طریق کار شما باید در ابتدای امر یک ویزای کاری سنگاپور درخواست نمایید. سپس با دریافت ویزای کاری کشور سنگاپور به این کشور ورود نمایید و از چند ویزای کاری در کشور سنگاپور بهره مند شوید. در ذیل به انواع ان خواهیم پرداخت.

  • پاس P و Q

    اولین نوع ویزای کاری در کشور سنگاپور می باشد، که به نوعی رمز عبور و یک رمز اشتغال خواهد بود، این نوع ویزا به نوعی به اسم ویزای EP نیز شناخته می شود. این تایپ کاری سریع ترین ویزا می باشد که مبلغی در حدود ۲٫۵۰۰ $ درآمد خواهند داشت. در این نوع ویزا متخصصان، مدیران و افرادی که مهارت های حرفه ای دارند، می توانند از این طریق ورود داشته باشند. این نوع ویزا به شما اجازه همراه داشتن یکی از اعضای خانواده که می تواند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال است را با خود می دهد.

     
  • ویزای S

    برای کارگران و کارکنان در سطوح متوسط پایه ۱٫۸۰۰ $ را کسب خواهد نمود. عواملی از قبیل شرایط فرد، مهارت ها، تجربیات کاری و نوع کار نقش اساسی در این نوع ویزا خواهد داشت. در این نوع تایپ کاری در صورتی که حقوق شما به ۲٫۵۰۰ $ در ماه برسد، می توانید در خواست الحاق به همسر را بدهید.

     
  • ویزای R

    در صورتی که فرد با موارد فوق الذکر نتواند اقدام نماید باید با یک اجازه کار از کشور سنگاپور از این ویزا استفاده نمایید. در این ویزا بسته به مهارت کاری شخص، میزان دشواری متغییر خواهد بود. در این نوع ویزا مالیات بسته به نوع شغل تعیین می شود.

     
  • ویزای آموزش کار

    در این تایپ ویزا که به نام TEP نیز معروف است برای آموزش مشاغلی خاص به شما اجازه ورود می دهند. برای رشته های ماساژ، مواد غذایی، کافی شاپ و … می توان ورود نمود.

در مجموع مهم ترین موضوعی که باعث دریافت ویزای کار در سنگاپور می شود، داشتن یک پیشنهاد کاری از کارفرمایی در سنگاپور می باشد. عمدتا دست یابی به این دعوت نامه کاری برای اشخاص خارج از خاک سنگاپور، با پیچیدگی هایی همراه است. در مقاله زیر اطلاعاتی در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان به شما ارائه می شود که بدون پیشنهاد کاری می توانید یک مهاجرت ایمن داشته باشید.

مهاجرت تحصیلی به سنگاپور

برای مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل در صورتی که فرد متقاضی پذیرش تمام وقت دانشجویی از دانشگاه اخذ نماید می تواند برای ویزای دانشجویی کشور سنگاپور اقدام نماید. این ویزای دانشجویی سالانه صادر خواهد شد و به مدت زمان طول تحصیل دانشجو به او اجازه حضور خواهد داد. برای تمدید سالانه این ویزا شما می توانید خودتان برای اداره پلیس زمان مصاحبه بگیرید و به صورت شخصی اقدام نمایید و در راهی دیگر می توانید مدراک خود را به اتاق دانشجویان بین المللی تسلیم نمایید و آنان به صورت مستقل برای شما آن را اخذ می نمایند. برای تکمیل فرم ویزا و تمدید آن می توانید به سایت دولت سنگاپور مراجعه نمایید. شرایطی که به شما کمک می کند یک پذیرش دانشگاهی از دانشگاه های مختلف سنگاپور دریافت کنید، ارائه مدارک تحصیلی مقاطع قبل به طور کامل و همچنین مدرک زبان انگلیسی معتبر می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های بین المللی سنگاپور سالیانه حدود 15 هزار دلار آمریکا و در مقطع کارشناسی ارشد تا 25 هزار دلار آمریکا نیز می باشد.

مهاجرت به سنگاپور از طریق سرمایه گذاری

اشخاصی که به دنبال مهاجرت به سنگاپور از طریق روش های سرمایه گذاری می باشند، می توانند از دو طریق این کار را انجام دهند. روش اول که موسوم به (PR) می باشد نیاز به ارائه یک طرح تجاری مفید، سودمند و موثر در اقتصاد سنگاپور می باشد. منظور از طرح تجاری، ارائه یک برنامه جامع جهت سرمایه گذاری، زمینه سرمایه گذاری و هدف نهایی آن می باشد. در این روش متقاضی اصلی می بایست یک بیزینس در سنگاپور راه اندازی کند. همچنین با خرید تجارتی فعال نیز می تواند به اقامت سنگاپور برسد. در روش دوم که موسوم به (GIP) می باشد، شخص سرمایه گذار می بایست مبلغ 2.5 میلیون دلار سنگاپور را به این کشور منتقل نماید. همچنین لازم است یک تمکن مالی به ارزش حداقل 50 میلیون دلار سنگاپور را نشان دهد. در این روش متقاضی اصلی می بایست حداقل 3 سال سابقه کار در زمینه مدیریت کسب و کار داشته باشد. این سرمایه گذاری ها در ابتدا منجر به دریافت اقامتی موقت در سنگاپور می شوند. پس از گذشت 5 سال این اقامت تبدیل به اقامت دائم سنگاپور می شود.

مهاجرت به سنگاپور از طریق ازدواج

همانند اکثر کشورهای دنیا، مهاجرت به سنگاپور از طریق ازدواج نیز امکان پذیر می باشد. این نوع مهاجرت در صورتی انجام خواهد شد که شخصی با یکی از شهروندان سنگاپوری ازدواج کرده باشد. پس از صورت گرفتن ازدواج و تکمیل نمودن فرم مربوطه در اداره پلیس و یا اداره مهاجرت کشور سنگاپور، پس از ۶ ماه بررسی پرونده، پاسخ برای درخواست کننده صادر خواهد شد. در صورت پذیرفته شدن باید مبلغ ۴۰ دلار بابت هزینه صدور اقامت پرداخت نمایید .پس از ثبت رسمی ازدواج و اثبات واقعی بودن ازدواج از طریق ارائه مستنداتی مانند فیلم و عکس، شخص می تواند اقامت سنگاپور را به دست آورد. برخی از مدارک مورد نیاز در این روش به شرح زیر می باشند.

 گذرنامه هر دو متقاضی.

 ارائه مدارکی دال بر تجرد متقاضی اصلی.

 ارائه مدرکی که هر دو زوج و همچنین دو شاهد سنگاپوری این ازدواج را امضا کرده باشند.

 پرداخت 33 دلار جهت دریافت ویزای الکترونیک و ارائه رسید بانکی آن.

اخذ تابعیت سنگاپور از طریق تولد

قانون تابعیت از طریق تولد در کشورهای مختلف دنیا از دو قاعده خاک و خون پیروی می کند. در اصل خاک، تابعیت پدر و مادر فرزند متولد شده تاثیر چندانی ندارد و صرف تولد فرزند در خاک آن کشور، منجر به ارائه تابعیت کشور مذکور به فرزند متولد شده می شود. در اصل خون حتما والدین و یا یکی از والدین فرزند متولد شده می بایست از تبعه کشور مورد نظر باشند. اگر به دنبال مهاجرت به سنگاپور از طریق تولد هستید لازم است بدانید که این کشور از قاعده خون پیروی می کند. این بدان معنا می باشد که تابعیت فرزند متولد شده در خاک سنگاپور از طریق پدر و یا مادر وی به او اعطا می گردد. بنابراین تفاوتی نمی کند که پدر فرزند و یا مادر فرزند شهروند سنگاپور است. در نهایت کودک به دنیا آمده تابعیت سنگاپور را دریافت می کند. در این روش مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشند:

 

گواهی ازدواج پدر و مادر

 ارائه مدارک شناسایی پدر و مادر

 نامه زایشگاه به منظور اثبات مکان تولد

 عکس

 رسید پرداختی هزینه ویزا (50 دلار سنگاپور)

 مدارک شناسایی اسپانسر

مهاجرت به سنگاپور از طریق پناهندگی

یکی از روش های مهاجرت به سنگاپور پناهندگی می باشد. با توجه به این که سنگاپور کشوری در حال پیشرفت اقتصادی و تجاری می باشد، بنابراین بیشتر تمرکز و انرژی دولت در موضوع جذب مهاجر، روی برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری و کاری می باشد. به طور کلی پناهندگی روشی مناسب و صحیح برای مهاجرت و کسب اقامت نمی باشد. معمولا در سنگاپور پناهجویان در کمپ های جمعی نگه داری می شوند. این کمپ ها از شرایط بهداشتی و اقامتی مناسبی برخوردار نمی باشند. از طرفی بسیاری از افراد که به این روش متوسل می شوند، قانونا واجد شرایط پناهندگی نیستند. زیرا طبق کنوانسیون ژنو شخصی پناهنده است که به دلایلی از قبیل قومیت، رنگ و نژاد، عضویت در گروه های سیاسی خاص و یا مذهب بیم آن دارد که در کشورش جان خود را از دست بدهد.

هزینه های زندگی در سنگاپور

طبیعتا آگاهی از هزینه های زندگی در سنگاپور برای کسی که هدف مهاجرت به سنگاپور را دارد الزامی می باشد. در جدول زیر هزینه های مختلف زندگی در سنگاپور به تفکیک بیان شده اند. لازم به ذکر است به طور میانگین هزینه زندگی برای یک نفر در سنگاپور ماهیانه هزار و دویست دلار سنگاپور می باشد.

کالا و خدمات مورد نظر هزینه (دلار سنگاپور) کالا و خدمات مورد نظر هزینه (دلار سنگاپور)
غذا برای 2 نفر، رستوران متوسط 50.00 پرتقال (1 کیلوگرم) 3.11
کاپوچینو 4.95 گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 2.24
کک / پپسی 1.59 بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 1.71
آب 1.20 تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی) 0.55
شیر (1 لیتر( 3.04 عمومی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای 85 مترمربع آپارتمان 154.62
کباب نان سفید تازه (500 گرم( 1.94 اینترنت 43.56
برنج (سفید) 2.58 اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 2,639.76
تخم مرغ (12عدد) 2.39 اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز 1,498.77
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 16.72 اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 4,747.78
گوشت مرغ (1 کیلوگرم) 6.74 اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 2,806.25
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 12.37 قیمت خرید هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 22,831.14
سیب (1 کیلوگرم) 3.61 قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز 11,406.45
موز (1 کیلوگرم) 2.28    

شرایط زندگی در سنگاپور برای ایرانیان

ایرانیان برای یافتن یکی زندگی بهتر به خارج از کشور مهاجرت می کنند. اما چه چیزی یک شهر یا کشور را به یک مکان خوب برای مهاجرت تبدیل می کند؟ در حالت ایده آل، شما مکانی با اقتصادی قوی با فرصت های کاری فراوان، هزینه های زندگی کم اما با کیفیت بالا، جامعه ای دوستانه برای خارجی ها، زبان آسان، فرهنگ پر جنب و جوش و زندگی شبانه و یک محیط امن و سالم می خواهید.

در سنگاپور می توان بسیاری از این ها را یافت. مردم سنگاپور به چندین زبان مختلف صحبت و انگلیسی یکی از مهم ترین زبان ها در این کشور است. بنابراین برای برقراری ارتباط با مردم بومی مشکلی نخواهید داشت. سنگاپور شهری سرسبز و پر جنب و جوش است و خیابان های تمیزی دارد.

اما یکی از معایب مهاجرت به سنگاپور برای ایرانیان، سختی اخذ اقامت است. ایرانیان ترجیح می دهند به کشورهایی که مهاجر پذیر ترند و از کیفیت معادل یا برتری برخوردارند، مهاجرت کنند.

اخذ تابعیت سنگاپور

طبیعی است که هدف اکثر افراد از مهاجرت به سنگاپور دریافت اقامت دائم سنگاپور و همچنین تابعیت این کشور باشد. به همین منظور، در بررسی اقامت دائم سنگاپور، در روش اول شخص می بایست در این کشور سرمایه گذار باشد. همسر و فرزندان این اشخاص سرمایه گذار نیز می توانند درخواست اقامت دائم سنگاپور را بدهند. افرادی که پدر و یا مادر سنگاپوری دارند و یا با یک شخص سنگاپوری ازدواج کرده باشند نیز می توانند درخواست این نوع اقامت را بدهند. به علاوه افرادی که از طریق ویزاهای کاری S و Q و یا AP وارد سنگاپور شده باشند نیز واجد شرایط دریافت اقامت دائم سنگاپور خواهند بود. اشخاصی که اقامت دائم این کشور را دارند می توانند بعد از 2 الی 3 سال تحت شرایط خاصی تابعیت سنگاپور را نیز به دست آورند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ( اتریش) نگارش شده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع جایز نمی باشد. پاسپورت سنگاپور در رتبه 16 رتبه بندی جهانی قرار دارد و با ارائه این پاسپورت می توان به 89 کشور دنیا بدون ویزا سفر کرد.